9 Mart 2013 Cumartesi

Mutfak marifetleri

Sabah alışverişi sonrasında 3 kap yemek (daha doğrusu 2 kap ve 1 tepsi yemek) pişirdim. Biri leziz oldu biliyorum çünkü yedim, diğer ikisi de pek fena olmamış gibi görünüyor, yemek pişirirken tatmak gibi bir huyum olmadığı için yedikçe bildiririm (fakat pek de fena olmadılar sanki!).

Tariflerini şuraya koyuvereyim istiyorum, belki birilerinin işine yarar. :)

Tüm tarifler 2 kişiliktir (ama, iki kişinin tıkabasa doyacağı şekilde) :

Fırında ızgara sebze

1 orta boy kabak
2 kırmızı çarliston biber (kapya)
2 yeşil dolmalık biber
10 mantar (ızgaralık olanlar, hani şu büyük büyükler)
2 çorba kaşığı zeytinyağı
Kırmızı pul biber
Fesleğen (kuru)
1 diş sarımsak

Zeytinyağının içine sarımsağı rendeledim, kafama göre kırmızı pul biber ve fesleğeni kattım, karıştırdım (siz kafanıza göre istediğiniz baharatı ekleyebilirsiniz, baharat koymayabilirsiniz, nasıl isterseniz). Kabakları halka halka doğradım (zar gibi ince olmamakla birlikte pek kalın da olmaması iyi oldu). Mantarları soydum (siz nasıl yaparsınız bilmem ama ben sulanmaması için yıkamam, kararmaması için de limonla ovmam) ve olduğu gibi bıraktım, saplarını ayırdım tabii. Kırmızı biberi boylamasına ikiye, yeşil biberi ise gene boylamasına ama bu sefer dörde böldüm. Zeytinyağlı karışmı mantarlar hariç hepsine ovdum (mantara da ovabilirdim ama nedense fobimsi bir şekilde sulanacağından korkup uzak durdum haha). Fırın tepsisine yağlı kağıt serdikten sonra üstüne sebzeleri dizdim, üstüste gelmemelerine özen gösterdim. Bu noktada isteyenlerin biraz tuz serpmesini önerebilirim sanırım, benim tuzla ilişkim pek olmadığı için ben koymadım. 200 derecede önceden ısıtılmış fırının orta rafında 20 dakika tuttum. Çıkarttım, yanına marul + soya filizi + pancar ekledim, yedim! :)




Tavuklu ıspanak yemeği

450 gram dondurulmuş körpe ıspanak
2 adet iiiiiiiiiiiiiiiiiiiincecik dövülmüş tavuk göğsü
1 kırmızı çarliston biber (kapya)
1 domates + 1 kaşık domates salçası (domatesiniz güzelse iki domates yeter, salça gereksiz olur)
1 orta boy soğan
1 diş sarımsak
1 çorba kaşığı zeytinyağı
Kırmızı pul biber

Zeytinyağını kızdırdıktan sonra kuşbaşı boyutunda kestiğim tavuğu ekledim, rengi dönene kadar çevirdim. Hilal şeklinde doğradığım soğanı ve elde ince kıydığım (ben ne kadar ince kıyarsam işte!) sarımsağı ekledim, bolca çevirdim durdum. Gözüme yeter göründüğünde kırmızı pul biberi, domatesi ve kapyayı ekleyerek biraz daha çevirdim ve domates suyunu saldığı an ıspanakları ekledim. Ispanaklar çözülene dek çevirmeye devam ettim, yumuşadıklarında salçayı da ekledim. Bu noktada belki biraz tuz eklenebilirdi, ben çooook az tuz koydum). Kapağını kapattım, altını iyice kıstım ve 20 dakika bıraktım kendi kendine takılsın. Altını kapattım, saklama kabına aldım, yarını beklemeye başladım. Fotoğrafı sevimsiz o kapta ama yine de koyacağım buraya madem çekmişim!



Mantar Sote

Bunun tarifini vermek bile gerekli değil tabii ama ne yapsaydım yani o 10 tanecik mantarı koca paketten çıkartıp paketin kalanı bozulsun diye beklese miydim? Madem pişirmişim, o zaman yazmasa mıydım? İkisine de "hayır!" yanıtı vererek yazıyorum (valla en az sağlıklı yemek bu olabilir tüm malzemeleri doğal olmadığı için ama evdekilerle idare etmek gerekince öyle oldu artık, sabah alışverişinde domatesi unutmasaydım iyi olacakmış!)

"Pakette kalan tüm mantarlar" (adet bilmiyorum vallahi ama soymakla harcadığım süre düşünülürse sanırım bin küsür mantar koymuş olabilirim! şaka şaka, sanırım 15 mantar falandı - ama böyle büyük büyük mantarlar bunlar)
2 yeşil dolmalık biber
1 soğan
1 diş sarımsak
1 çorba kaşığı zeytinyağı
Konserve doğranmış domates (en az katkılı olan Tat gibi geliyor bana, onu alıyorum ben de)

Zeytinyağı kızınca hilal şeklinde doğradığım soğanı ve elde kıydığım sarımsağı ekledim, çevirdim. Biberleri de kafama göre doğrayıp azıcık kavurduktan sonra mantarları (4'e böldüm her birini) ekledim ve karıştırıp durdum yüksek ateşte. Baktım ki bunlar artık iyi güzel döndüler renk olarak, 1 konserve domatesi ekledim, iyice suyunu saldığını görünce altını kısıp kapağını kapattım. 20 dakika tuttum ve sonrasında (artık pişmişti zaten) hem kapağını hem de ocağın altını açarak, ara sıra karıştıra karıştıra suyunu çektirdim. Aynen saklama kabına aldım, bir ara yiyeceğim!

 
Domatesi daha az ya da mantarı daha fazla olsaydı keşke diyorsunuz değil mi? Ben de öyle düşünüyorum henüz tadına bakmadan dahi. Ama mantar yoktu o kadar ne yapalım! Bir dahakine öyle yaparım :) Bir de, kıpkırmızı yemeğimde neden sanki donmuş yağ gibi turuncu şeyler çıktı fotoğrafta anlamadım ama onlar orada yok valla billa bak!

2 yorum:

  1. Ellerine saglik canim

    Bunlari bir elin nesi var kisminada ekle istersen.Senin yaptigin tavuklu ispanak aklima bir yemek getirdi görümcem yapardi.Neredeyse ayni o curry katiyordu ve sonuctada üzerine yumurta kiriyordu ispanakli yumurtanin baska versiyonu aslinda ama pek lezizdi.Bu tarifi ekleyeyim diye düsündüm tabiiki senin adini anarak öncelikle:)

    Yalniz hem tavuk hem yumurta mehtap ne der acaba izin veriri mi bilemem tabiiki

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiğdem merhaba!

      pişirdikten sonra benim de aklıma yumurtanın buna çok yakışacağı geldi fakat ben de hem tavuk hem yumurta olmasından çekindim açıkçası, "normal" zamanda şahane olur sanırım! ;)

      lütfen ekle, istediğin gibi de kullanabilirsin isim vermen dahi gerekmiyor bence, hepimiz birbirimize yardımcı olmadıktan sonra neye yarar bu kadar çaba? :)

      sevgiler.

      Sil